O desenvolvemento da INTELIXENCIA LÓXICA-MATEMÁTICA favorece a habilidade para a utilización dos números e as súas operacións básicas, así como dos símbolos e as formas de expresión e razonamento matemático en situacións cotiás, de modo que se seleccionen as técnicas axeitadas para calcular, resolver problemas, interpretar a información e aplicar os elementos matemáticos á maior variedade de contextos.
De igual manera, permite interactuar co mundo físico, tanto nos seus aspectos naturales como nos xerados pola acción humana, para comprender
sucesos, predecir consecuencias e mellorar as condicións de vida propia, das demáis persoas e do resto dos seres vivos,...Tamén implica a capacidade de aplicar o razoamento matemático e as súas ferramentas para describir, interpretar e predicir distintos fenómenos no seu contexto. A intelixencia matemática require de coñecementos sobre os números, as medidas e as estruturas, así como das operacións e as representacións matemáticas, e a comprensión dos termos e conceptos matemáticos. O uso de ferramentas matemáticas conleva unha serie de destrezas que requiren a aplicación dos principios e procesos matemáticos en distintos contextos, xa sexan persoais, sociais, profesionais ou científicos, así como para emitir xuízos fundados e seguir cadeas argumentais na realización de cálculos, a análise de gráficos e representacións matemáticas e a manipulación de expresións alxébricas, incorporando os medios dixitais cando sexa oportuno. Forma parte desta intelixencia a creación de descricións e explicacións matemáticas que levan implícitas a interpretación de resultados matemáticos e a reflexión sobre a súa adecuación ao contexto, ao igual que a determinación de se as solucións son adecuadas e teñen sentido na situación en que se presentan. Trátase, por tanto, de recoñecer o papel que desempeñan as matemáticas no mundo e utilizar os conceptos, procedementos e ferramentas para aplicalos na resolución dos problemas que poidan xurdir nunha situación determinada ao longo da vida. Tamén reseñar que inclúe unha serie de actitudes e valores que se basean no rigor, o respecto aos datos e a veracidade. Así pois, para o adecuado desenvolvemento da intelixencia matemática resulta necesario abordar catro áreas relativas aos números, á álxebra, á xeometría e á estatística, interrelacionadas de formas diversas:
– A cantidade: esta noción incorpora a cuantificación dos atributos dos obxectos, as relacións, as situacións e as entidades do mundo, interpretando distintas representacións de todas elas e xulgando interpretacións e argumentos. Participar na cuantificación do mundo supón comprender as medicións, os cálculos, as magnitudes, as unidades, os indicadores, o tamaño relativo e as tendencias e patróns numéricos.
– O espazo e a forma: inclúen unha ampla gama de fenómenos que se encontran no noso mundo visual e físico: patróns, propiedades dos obxectos, posicións, direccións e representacións deles; decodificación e codificación de información visual, así como navegación e interacción dinámica con formas reais, ou con representacións. A competencia matemática, neste sentido, inclúe unha serie de actividades como a comprensión da perspectiva, a elaboración e lectura de mapas, a transformación das formas con e sen tecnoloxía, a interpretación de vistas de escenas tridimensionais desde distintas perspectivas e a construción de representacións de formas.
-O cambio e as relacións: o mundo desprega multitude de relacións temporais e
permanentes entre os obxectos e as circunstancias, onde os cambios se producen dentro
de sistemas de obxectos interrelacionados. Ter máis coñecementos sobre o cambio e as
relacións supón comprender os tipos fundamentais de cambio e cando teñen lugar, co fin
de utilizar modelos matemáticos adecuados para describilo e predicilo. – A cantidade: esta noción incorpora a cuantificación dos atributos dos obxectos, as relacións, as situacións e as entidades do mundo, interpretando distintas representacións de todas elas e xulgando interpretacións e argumentos. Participar na cuantificación do mundo supón comprender as medicións, os cálculos, as magnitudes, as unidades, os indicadores, o tamaño relativo e as tendencias e patróns numéricos.
– O espazo e a forma: inclúen unha ampla gama de fenómenos que se encontran no noso mundo visual e físico: patróns, propiedades dos obxectos, posicións, direccións e representacións deles; decodificación e codificación de información visual, así como navegación e interacción dinámica con formas reais, ou con representacións. A competencia matemática, neste sentido, inclúe unha serie de actividades como a comprensión da perspectiva, a elaboración e lectura de mapas, a transformación das formas con e sen tecnoloxía, a interpretación de vistas de escenas tridimensionais desde distintas perspectivas e a construción de representacións de formas.
– A incerteza e os datos: son un fenómeno central da análise matemática presente en distintos momentos do proceso de resolución de problemas no cal resulta clave a presentación e interpretación de datos. Esta categoría inclúe o recoñecemento do lugar da variación nos procesos, a posesión dun sentido de cuantificación desa variación, a admisión de incerteza e erro nas medicións e os coñecementos sobre o azar.
Así mesmo, comprende a elaboración, interpretación e valoración das conclusións extraídas en situacións onde a incerteza e os datos son fundamentais.
Hoxe
a viaxe detense na INTELIXENCIA LÓXICA-MATEMÁTICA e, polo tanto, temos que
visibilizar certos procesos que fan posible o seu desenvolvemento:
— Coñecer os elementos
matemáticos básicos.
— Habilidade para o uso dos números e o cálculo mental
— Seguir determinados
procesos de pensamento e de razonamento
— Expresarse e comunicarse na linguaxe matemática.
— Expresar e interpretar
con claridade e precisión informacións, datos e argumentacións.
— Manexar os elementos
matemáticos básicos (distintos tipos de números, medidas, símbolos, elementos xeométricos, etc.) en situaciones reais ou simuladas da vida cotidiá.
— Analizar os fenómenos
físicos e aplicar o pensamento científico-técnico para interpretar, predecir e
tomar decisións con iniciativa e autonomía persoal.
— Realizar estimacións
— Comprender e identificar
preguntas o problemas, obtener conclusiones y comunicarlas en distintos
contextos (académico, personal y social).
— Conservar os recursos e
aprender a identificar e valorar a diversidad natural.
— Analizar los hábitos de
consumo y argumentar consecuencias de un tipo de vida frente a otro en relación
con dichos hábitos. Reconocer las fortalezas y límites de la actividad
investigadora.
—Realizar clasificacións e categorizacións
— Realizar observacións e descubrir elementos xeométriocos.
— Percibir as demandas ou
necesidades das persoas, das organizacións e do medio ambiente.
— Interiorizar os
elementos chave da calidad de vida de las personas.
— Tomar decisións sobre o
mundo físico e sobre a influencia da actividade humana, con especial
atención ao cuidado do medio ambiente e ao consumo racional e responsable.
— Planificar e manexar
solucións
Algunhas actividades para o seu desenvolvemento:
-resolución de sudokus
-verbalizar como funcionan os aparellos
-realizar estatísticas: días chuvía, vento, inxesta de alimentos, peso dos familiares, compañeiros, amigos, estatura dos amigos, familiares ou compañeiros,...
-verbalizar como funcionan os aparellos
-realizar estatísticas: días chuvía, vento, inxesta de alimentos, peso dos familiares, compañeiros, amigos, estatura dos amigos, familiares ou compañeiros,...
- buscar e localizar formas xeométricas en construccións
-identificar ingredientes de receitas
-descubrir mesturas na vida cotiá
-identificar a enerxía utilizable por aparellos da vida cotiá
-clasificar de obxectos según categorías
-realizar comparacións de elementos, obxectos
-realizar xogos matemáticos: laberintos, crebacabezas, triominos, pentaminos, tetris, tantris,...
-realizar xogos de cálculo mental
-inventar problemas da vida cotiá empregando os números
-inventariar elementos xeométricos en construccións da contorna
-realizar cálculo de gastos diarios
-realizar a lista da compra e calcular o gasto a partir dos precios dos folletos
-realizar comparacións de elementos, obxectos
-realizar xogos matemáticos: laberintos, crebacabezas, triominos, pentaminos, tetris, tantris,...
-realizar xogos de cálculo mental
-inventar problemas da vida cotiá empregando os números
-inventariar elementos xeométricos en construccións da contorna
-realizar cálculo de gastos diarios
-realizar a lista da compra e calcular o gasto a partir dos precios dos folletos
-identificar as propiedades e criterios dunha colección
-resolver e crear problemas matemáticos
-realizar táboa con gastos diarios
-realizar medicións
-clasificación de moedas
-interpretar gráficos de fenómenos atmosféricos
-composición e descomposición de números
-contar de 2 en 2, de 4 en 4,..
-traballar decenas, centenas e unidades
-identificar familia de números, números veciños, números amigos
-describir utilidade dos números,...