As persoas adultas da familia deben buscar tempos para a lectura pois solo existirá o gusto pola lectura se vivencias situacións e momentos de lectura.
As propostas para este mes son:
Agora solo queda disfrutar e deixarse levar pola historia!
As persoas adultas da familia deben buscar tempos para a lectura pois solo existirá o gusto pola lectura se vivencias situacións e momentos de lectura.
As propostas para este mes son:
Agora solo queda disfrutar e deixarse levar pola historia!
Lei Orgánica 3/2020 que modifica a Lei 2/2006 de Educación (LOMLOE)
A cidadanía reclama un sistema educativo moderno, máis aberto, menos ríxido, multilingüe e cosmopolita que desenvolva todo o potencial e talento do alumnado. Estes plantexamentos deben ser ampliamente compartidos pola comunidade educativa e pola sociedade. Os centros educativos deben ser os escenarios para un benestar de nenos e nenas pero existen outros escenarios para as aprendizaxes e por iso a sociedade debe esforzarse por crealos e dinamizalos: parques, rúas, barrios, cines, teatros, bosques, ríos ... e deben integrar a Recomendación formulada no 2004 na Estratexia Mundial sobre Réximen Alimentario, Actividade Física e Saúde.
Por todo o anterior, a finalidade desta Lei non é outra que establecer un renovado ordenamento legal que aumente as oportunidades educativas y formativas de toda la población, que contribúa á mellora dos resultados educativos do alumnado, e satisfaga a demanda xeralizada na sociedade española dunha educación de calidade para todos.
A educación que se visibiliza nesta Lei levaranos a unha educación comprensiva e farase efectivo unha educación inclusiva como dereito humano para todas as persoas, recoñecido na Convención sobre os Dereitos das Persoas con Discapacidade, ratificada por España no 2008, para que este dereito chegue a aquelas persoas en situación de maior vulnerabilidade.
ENFOQUES |
|
1. INTERÉS
SUPERIOR DO MENOR E OS DEREITOS DA INFANCIA PRINCIPIOS RECTORES DO SISTEMA
EDUCATIVO |
Convención
Dereitos da Infancia Este enfoque dos dereitos da
infancia entre os principios rectores do sistema, según o establecido na
Convención sobre os Dereitos do Neno-Nena de Nacións Unidas (1989), recoñecendo
o interese superior do -da menor, o seu deretito á educación e a obriga do
Estado de asegurar o cumprimento efectivo dos seus dereitos. |
2. IGUALDADE
DE XÉNERO |
É necesario un enfoque de
igualdade de xénero a través da coeducación, da visibilización de
estereotipos de xénero, do papel das aportacións das mulleres ao longo da
historia, da prevención da violencia de xénero e do respecto á diversidade afectivo-sexual,
introducindo sempre a perspectiva inclusiva e non sexista. |
3. MELLORA
CONTINUA DOS CENTROS EDUCATIVOS E PERSONALIZACIÓN DAS APRENDIZAXES |
Neste tercer enfoque plantéxase de
forma transversal orientado a que todo o alumnado teña garantías de éxito na
educación por medio dunha dinámica de mellora continua dos centros educativos
e unha maior personalización das aprendizaxee xa que cada neno-nena é
diferente, teñen ritmos e estilos de aprendizaxe diferentes asi como
características, necesidades, intereses, motivacións etc |
4.EDUCACIÓN
PARA O DESENVOLVEMENTO SOSTIBLE |
Este enfoque recoñece a
importancia de atender ao Desenvolvemento Sostible de acordo co establecido
na Axenda 2030. Así, a educación para o desenvolvemento sostible e a
cidadanía mundial debe incardinarse nos plans e programas educativos da
totalidade incorporando os coñecementos, capacidades, valores e actitudes que
necesitan todas as persoas para vivir unha vida fructífera, adoptar decisións
fundamentadas e asumir un papel activo –tanto no ámbito local como mundial– á
hora de afrontar e resolver os problemas comúns a todos os cidadáns do mundo.
A educación para o desenvolvemento sostenible e para a cidadanía mundial
inclúe a educación para a paz e os dereitos humanos, a comprensión internacional
e a educación intercultural, así como a educación para a transición
ecolóxica, sen descuidar a acción local, imprescindibles para abordar a emerxencia
climática, de modo que o alumnado coñeza que consecuencias teñen as nosas
accións diarias no planeta e xerar empatía cara o seu entorno natural e
social. |
5.PAPEL
CENTRAL DO DESENVOLVEMENTO DA COMPETENCIA DIXITAL |
O uso xeralizado das tecnoloxías
de información e comunicación en múltiples aspectos da vida cotiá fai que se aceleren
cambios profundos na comprensión da realidade e na maneira de comprometerse
e participar nela, nas capacidades para construír a propia
personalidade e aprender ao longo da vida, na cultura e na convivencia
democráticas, entre outros. Este cambio de enfoque require dunha comprensión integral
do impacto personal e social da tecnoloxía, de como este impacto é diferente
nas mulleres e nos homes e unha reflexión ética acerca da relación entre
tecnoloxías, persoas, economía e medioambiente, que se desenvolve tanto na
competencia dixital do alumnado como na competencia dixital docente. Esta Lei insiste na necesidade
de ter en conta un cambio dixital que se está a producir nas nosas sociedades
e que forzosamente afecta a á actividad educativa. O desenvolvemento da
competencia dixital non supón soamente o dominio de diferentes dispositivos e
aplicacións. O mundo dixital é un novo hábitat no que a infancia e a xuventude
viven cada vez máis: nel aprenden, se relacionan, consumen, disfrutan do seu
tempo libre. E non podemos esquecer a fenda de xénero. |
Fonte: Preámbulo
LOMLOE 3/2020
As propostas de lectura para o mes de marzo para E. Infantil son:
As propostas de lectura para o mes de marzo para E. Primaria son:
Referencia
|
Plan
de Benestar Emocional (Consellería de Educación) http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/benestar_emocional_2021.pdf |
Outras
aportacións sobre a temática |
Publicación
(edu.xunta.es) "Medrando Sans: de
sentimento en sentimento, de emoción en emoción Intelixencias
Múltiples, Gardner Intelixencia
emocional, Goleman Alfabetización
Emocional, C. Loureiro Educación
Emocional y bienestar, Bisquerra |
Visión
novedosa do centro educativo |
Axente educativo principal como centro, como
Comunidade Educativa |
Concepto
Benestar
Emocional |
O
benestar emocional fai referencia non solo coa experiencia subxectiva de sentirse ben, en harmonía e con
tranquilidade senón tamén coa experiencia persoal de satisfacción por ser
quen de afrontar dificultades e superar de xeito positivo ou adaptativo as
contrariedades que se presentan na vida cotiá. |
Concepto
OMS |
Estado de ánimo no cal a persoa dase conta das súas
propias aptitudes, pode afrontar as presións normais da vida, pode traballar
de xeito máis produtivo e pode facer
unha contribución á comunidade. |
Ámbitos
conformadores do benestar emocional |
-Resiliencia (capacidade para afrontar adversidades, construír sobre
elas e adaptarse) -Desenvolvemento das Competencias emocionais: conciencia emocional, regulación emocional
(emoción-cognición-comportamento), autonomía persoal (de
características e elementos relacionados coa autoxestión persoal como a autoestima,
actitude positiva diante
da vida, responsabilidade, capacidade para analizar criticamente as normas sociais, capacidade para buscar axuda e recursos, así como a autoeficacia emocional, intelixencia interpersoal...), competencia emocional (capacidade para manter boas relacións con outras
persoas. Isto implica dominar habilidades sociais, comunicación efectiva, respecto, actitudes prosociais, asertividade...), habilidades de vida e de benestar -O desenvolvemento da autoestima, desde o marco da educación ética |
Influencias
do Benestar Emocional |
-Contornas vulnerables familiares -Dinámicas disfuncionais dos adultos de
referencia |
Benestar
Emocional en tempo de catástrofe global (pandemia, covid) |
-Incerteza
na duración -Modificacións
de dinámicas relacionais co confinamento -Vivencia
dos dós diferente -Apoio
social inferior -Estrés
acumulativo -Ameaza
invisible |
Consecuencias
Trastornos
asociados |
-Impacto
na saúde -Maior
vulnerabilidade ao estrés -Maior
risco de estrés postraumático -Alteracións
da conducta |
Fases
Intervención |
1-Detección
e acompañamento 2-Fortalecemento
da resiliencia e da Competencia emocional 3-Consolidación
|
Fase 1: detección e acompañamiento |
Obxectivo: detectar
situacións de malestar, ansiedade, sufrimento Accións: acompañamento e
apoio a través de REDES DE APOIO (profesorado, alumnado, familias),
establecer ESPAZOS e TEMPOS VIRTUAIS para compartir emocións |
Rede
de apoio profesorado |
-Acompañamento
entre iguais -Parellas
de reforzo -Docencia
compartida -Apoio
específico do Departamento de Orientación |
|
|
Decálogo
de preguntas para as persoas docentes para
pensar e transformar |
1-Como
nos sentimos e que aprendemos? 2-O
clima de convivencia positiva creado previamente no centro resultou útil? 3-O
traballo previo realizado para o desenvolvemento das competencias para
convivir resultou de proveito? 5-As
experiencias previas en relación ás situacións que alteran a convivencia e a
resolución de conflictos resultaron útiles? 6-Como
analizamos e valoramos a relación familia-escola? 7-Serviron
como apoio e axuda a coordinación e colaboración entre os diferentes membros
da Comunidade Educativa? 8-Serviron
como apoio e axuda a colaboración co
contorno? 9-Como
analizamos a nosa labor docente? 10-Como
analizamos o acceso ao currículo do alumnado e a metodoloxía empregada? 11-Como
optimizamos recursos, espazos e tempos? |
Debemos
aprender a ... |
-Observar -Escoitar -Esperar -Expresar
o que sentimos -Compartir para comprender e responsabilizarnos Xa que convivir coas emocións fortalécenos e axúdanos a medrar favorecendo a autonomía e a solidariedade. |
Como
nos sentimos? Que
aprendemos? |
-Conciencia
emocional: como nos sentimos? -Regulación
emocional: que facemos coa emoción para que sexa adaptativa? -Autonomía
persoal: somos quen de ...? -Competencia
social: como nos relacionamos cos demais? -Competencias
para a vida e o benestar: como afrontamosos desafíos e as situacións
excepcionais? -Organizando
tempos e espazos para a escoita a toda a Comunidade Educativa (expresar
emocións, acompañar, impulsar cooperación) -Construíndo
Redes afectivas (profesorado, familias, alumnado) -Reorganización
de dinámicas de traballo tendo en conta os diferentes escenarios -Establecemento
de rutinas, espazos e tempos, estratexias para a organización do día a día
anticipando cambios -Reforzar
a autonomía na expresión e vivencia emocional |
Prevención |
-Prevención
Primaria: Comunidade Educativa e Escola Inclusiva -Prevención
Secundaria: Alumnado en risco e Atención á Diversidade -Prevención
Terciaria: Enfoque Sociocomunitario en caso de confinamento Responsables:
Profesorado, titoras-es, DO-EOE, Servizos Sociosanitarios, Familias |
Que
debe observar o profesorado na aula? |
-Incerteza:
reaccións demesuradas -Angustia:inquietude,
desacougo, síntomas corporais, intraquilidade ... -Desesperanza:tristeza,
ansiedade, insomnio ... -Enfrontamento:transgresión,
irritabilidade, violencia ... -Perdas:achegados,
perda traballo, perda vivenda, perdas
colectivas ... -Nivel
desenvolvemento curricular actual -Cohesión
de grupo actual -Procesos
de autoavaliación -Barreiras
que dificultan o acceso ás aprendizaxes |
Como
acompañar? |
-Calma e
tacto -Acompañamento
presencial -Axudar a
comprender -Empatía -Escoita
activa -Reforzar
a resiliencia ... |
Para
que as entrevistas coas familias? |
-Interesarse
como se atopa o alumno-a e os membros da familia -Coñecer
as necesidades do ámbito familiar: saúde, laborais, económicas, tecnolóxicas,
conexións, organización familiar, situacións de teletraballo, -Coñecer o
desenvolvemento do proceso ensino e aprendizaxe -Motivación
e disponibilidade para o estudio -Coñecer o
estado anímico e emocional -Fortalezas
adquiridas na situación COVID -Dificultades
e barreiras xurdidas -Valoración
do que fixo o centro -Propostas
de mellora |
Propostas
Didácticas |
CONECTA RESPECTA REGULA VIVE |
CONECTA Comunicación,
escoita, identificación de emocións |
Recursos e/ou accións: -Mochila
de recordos -Baleirando
petos -Detective de emocións -Orellas
de elefante -Superpoder -Poder da música |
RESPECTA Tomar
conciencia cambios, hábitos, RRSS |
Recursos e/ou accións: -Tocarnos
por mirarnos -Bicos de
lapis -En
equipo máis fortes -Planeta
perfecto -Fábula
forum |
REGULA Regulación
emocional, afrontar conflictos, tolerar ás frustracións, evitar estrés |
Recursos e/ou accións: -A caixa
de urxencias emocional -Un paseo
relaxante -Tece
palabras -Faltoume
o que tiña ou non? -A cesta
máxica -Bandeiras
do Himalaia |
VIVE Fomentar
actitudes positivas, sentimentos de gratitude, solidariedade, recoñecer o
esforzo, xerar beneficio común |
Recurso e/ou accións -Pechando
os ollos -Adiviña
quen -Cada
ovella coa súa parella -Tempo
compartido -Olimpo -Receita
de felicidade |
Fase 2: Fortalecemento da Resiliciencia e
da Competencia Emocional na Comunidade Educativa |
-Formación
para a comunidade educativa: benestar emocional, inclusión e convivencia -Colaboración -Convivencia -Valor das
Redes -Diferentes
escenarios lectivos |
Fase 3: Consolidación |
Consolidación |