As medidas de atención á diversidade según o establecido no D. 229/2011, art.1 teñen
como finalidade facilitar o desenvolvemento persoal e social do alumnado e promover tamén o seu potencial de aprendizaxe, facilita´ndolles a adquisición das competencias e a consecución dos obxectivos.
As medidas e accións teñen a misión de dar resposta ás diferencias en competencia curricular,
motivacións, intereses, situacións sociais e culturais, estrategias, ritmos e estilos de aprendizaje.
TIPOLOXÍA DE MEDIDAS ORGANIZATIVAS E/OU CURRICULARES (D.
229/2011-Orde 20 febreiro 2004)
|
|||
MEDIDAS ORDINARIAS
|
ORGANIZATIVAS
|
CURRICULARES
|
RELACIONAL
|
Adecuación da estrutura organizativa
do centro (horarios, agrupamentos, espazos) e da organización e xestión da
aula ás características do alumnado.
|
X
|
||
Adecuación das programacións didácticas ao contorno e ao alumnado.
|
X
|
X
|
|
Metodoloxías baseadas no traballo
colaborativo en grupos heteroxéneos, titoría entre iguais (TEI), aprendizaxe
por proxectos e outras que promovan a inclusión.
|
X
|
X
|
X
|
Adaptación dos tempos e instrumentos
ou procedementos de avaliación.
|
X
|
||
Aulas de atención educativa e
convivencia e medidas e actuacións destinadas á mellora da convivencia.
|
X
|
X
|
|
Desdobramentos de grupos.
|
X
|
X
|
|
Reforzo educativo (Orde 6 outubro
1995)
Apoio do profesorado con
dispoñibilidade horaria.
|
X
|
X
|
|
Programas de enriquecemento
curricular.
|
X
|
||
Programas de reforzo nas áreas
instrumentais básicas.
|
X
|
||
Programas de recuperación.
|
X
|
||
Programas específicos personalizados.
|
X
|
X
|
|
Programas de habilidades sociais.
|
X
|
X
|
|
MEDIDAS EXTRAORDINARIAS
|
ORGANIZATIVAS
|
CURRICULARES
|
RELACIONAL
|
Adaptacións curriculares. (ORDEN de 6 de octubre de 1995 por la que se
regulan las adaptaciones del
currículum en las enseñanzas de régimen general.)
|
X
|
||
Agrupamentos flexibles.
|
X
|
||
Apoio do profesorado especialista en Pedagoxía Terapéutica e/ou
en Audición e Linguaxe.
|
X
|
||
Flexibilización da duración do período de escolarización.
|
X
|
X
|
|
Atención educativa ao alumnado que, por circunstancias diversas,
presenta dificultades para unha asistencia continuada a un centro educativo.
|
X
|
||
Grupos de
adquisición das linguas. (Orde do 20 de febreiro de 2004 pola que se establecen as medidas de
atención específica ó alumnado procedente do estranxeiro)
|
X
|
x
|
|
Grupos
de adaptación da competencia curricular (Orde do 20 de febreiro de 2004 pola que se establecen as medidas de atención
específica ó alumnado procedente do estranxeiro)
|
X
|
X
|
|
OUTRAS MEDIDAS
|
ORGANIZATIVAS
|
CURRICULARES
|
RELACIONAL
|
Programacións multinivel
|
X
|
||
TEI
|
X
|
||
Aprendizaxe Cooperativo
|
X
|
||
Formación familias
|
X
|
||
Programas interacción escola-familia
|
X
|
||
SÍNDROME
DOWN
1.Aplicar
metodoloxías e estratexias de ensino-aprendizaxe flexibles, participativas,
activas, creativas, de equidade e que favorezan as relacións interpersoais e
o respecto mutuo.
|
X
|
X
|
|
2.Organizar
aulas accesibles para a aprendizaxe e a convivencia da diversidade do
alumnado, que teñan en conta os posibles apoios ou adaptacións necesarias.
|
X
|
X
|
|
3.Buscar
a optimización e a organización dos recursos do centro para atender e dar
resposta ás necesidades de todo o alumnado, en particular daquel con síndrome
de Down.
|
X
|
||
4.Dispoñer
de materiais diversos que atendan a diversidade da aula e faciliten a
motivación e a aprendizaxe de todo o alumnado.
|
X
|
X
|
X
|
5.Aproveitar
as múltiples posibilidades que ofrecen as tecnoloxías da información e
comunicación.
|
X
|
X
|
|
6.Propiciar
situacións de ensino-aprendizaxe centradas nas potencialidades do alumnado,
en lugar de partir das súas dificultades.
|
X
|
||
7.Interactuar
co alumnado estimulando a súa iniciativa e promovendo o interese por
aprender.
|
X
|
||
8.Potenciar
a aprendizaxe cooperativa, favorecendo a interrelación entre o alumnado e a
ensinanza e os apoios naturais entre iguais, entendendo que os compañeiros
son o seu referente e que con frecuencia aceptan mellor a súa axuda para
comprender e realizar as tarefas. Da mesma maneira que eles poden
proporcionar tamén apoio e axuda aos seus compañeiros/as.
|
X
|