As medidas de atención á diversidade según o establecido no D. 229/2011, art.1 teñen
como finalidade facilitar o desenvolvemento persoal e social do alumnado e promover tamén o seu potencial de aprendizaxe, facilita´ndolles a adquisición das competencias e a consecución dos obxectivos.
As medidas e accións teñen a misión de dar resposta ás diferencias en competencia curricular,
motivacións, intereses, situacións sociais e culturais, estrategias, ritmos e estilos de aprendizaje.
| 
TIPOLOXÍA DE MEDIDAS ORGANIZATIVAS E/OU CURRICULARES (D.
  229/2011-Orde 20 febreiro 2004) | |||
| 
MEDIDAS ORDINARIAS | 
ORGANIZATIVAS | 
CURRICULARES | 
RELACIONAL | 
| 
Adecuación da estrutura organizativa
  do centro (horarios, agrupamentos, espazos) e da organización e xestión da
  aula ás características do alumnado.  | 
X | ||
| 
Adecuación das programacións didácticas ao contorno e ao alumnado. | 
X | 
X | |
| 
Metodoloxías baseadas no traballo
  colaborativo en grupos heteroxéneos, titoría entre iguais (TEI), aprendizaxe
  por proxectos e outras que promovan a inclusión.  | 
X | 
X | 
X | 
| 
Adaptación dos tempos e instrumentos
  ou procedementos de avaliación.  | 
X | ||
| 
Aulas de atención educativa e
  convivencia e medidas e actuacións destinadas á mellora da convivencia.  | 
X | 
X | |
| 
Desdobramentos de grupos.  | 
X | 
X | |
| 
Reforzo educativo (Orde 6 outubro
  1995) 
Apoio do profesorado con
  dispoñibilidade horaria.  | 
X | 
X | |
| 
Programas de enriquecemento
  curricular.  | 
X | ||
| 
Programas de reforzo nas áreas
  instrumentais básicas.  | 
X | ||
| 
Programas de recuperación.  | 
X | ||
| 
Programas específicos personalizados.  | 
X | 
X | |
| 
Programas de habilidades sociais. | 
X | 
X | |
| 
MEDIDAS EXTRAORDINARIAS | 
ORGANIZATIVAS | 
CURRICULARES | 
RELACIONAL | 
| 
Adaptacións curriculares. (ORDEN de 6 de octubre de 1995 por la que se
  regulan las adaptaciones del 
  currículum en las enseñanzas de régimen general.) | 
X | ||
| 
Agrupamentos flexibles.  | 
X | ||
| 
Apoio do profesorado especialista en Pedagoxía Terapéutica e/ou
  en Audición e Linguaxe.  | 
X | ||
| 
Flexibilización da duración do período de escolarización.  | 
X | 
X | |
| 
Atención educativa ao alumnado que, por circunstancias diversas,
  presenta dificultades para unha asistencia continuada a un centro educativo.  | 
X | ||
| 
Grupos de
  adquisición das linguas. (Orde do 20 de febreiro de 2004 pola que se establecen as medidas de
  atención específica ó alumnado procedente do estranxeiro) | 
X | 
x | |
| 
Grupos
  de adaptación da competencia curricular (Orde do 20 de febreiro de 2004 pola que se establecen as medidas de atención
  específica ó alumnado procedente do estranxeiro) | 
X | 
X | |
| 
OUTRAS MEDIDAS | 
ORGANIZATIVAS | 
CURRICULARES | 
RELACIONAL | 
| 
Programacións multinivel | 
X | ||
| 
TEI | 
X | ||
| 
Aprendizaxe Cooperativo | 
X | ||
| 
Formación familias | 
X | ||
| 
Programas interacción escola-familia | 
X | ||
| 
SÍNDROME
  DOWN 
1.Aplicar
  metodoloxías e estratexias de ensino-aprendizaxe flexibles, participativas,
  activas, creativas, de equidade e que favorezan as relacións interpersoais e
  o respecto mutuo.  | 
X | 
X | |
| 
2.Organizar
  aulas accesibles para a aprendizaxe e a convivencia da diversidade do
  alumnado, que teñan en conta os posibles apoios ou adaptacións necesarias. | 
X | 
X | |
| 
3.Buscar
  a optimización e a organización dos recursos do centro para atender e dar
  resposta ás necesidades de todo o alumnado, en particular daquel con síndrome
  de Down.  | 
X | ||
| 
4.Dispoñer
  de materiais diversos que atendan a diversidade da aula e faciliten a
  motivación e a aprendizaxe de todo o alumnado.  | 
X | 
X | 
X | 
| 
5.Aproveitar
  as múltiples posibilidades que ofrecen as tecnoloxías da información e
  comunicación.  | 
X | 
X | |
| 
6.Propiciar
  situacións de ensino-aprendizaxe centradas nas potencialidades do alumnado,
  en lugar de partir das súas dificultades.  | 
X | ||
| 
7.Interactuar
  co alumnado estimulando a súa iniciativa e promovendo o interese por
  aprender.  | 
X | ||
| 
8.Potenciar
  a aprendizaxe cooperativa, favorecendo a interrelación entre o alumnado e a
  ensinanza e os apoios naturais entre iguais, entendendo que os compañeiros
  son o seu referente e que con frecuencia aceptan mellor a súa axuda para
  comprender e realizar as tarefas. Da mesma maneira que eles poden
  proporcionar tamén apoio e axuda aos seus compañeiros/as. | 
X | ||
 

