lunes, 4 de noviembre de 2019

MEDIDAS DE ATENCIÓN Á DIVERSIDADE


As medidas de atención á diversidade según o establecido no D. 229/2011, art.1 teñen como finalidade facilitar o desenvolvemento persoal e social do alumnado e promover tamén o seu potencial de aprendizaxe, facilita´ndolles a adquisición das competencias e a consecución dos obxectivos.
As medidas e accións teñen a misión de dar resposta ás diferencias en competencia curricular, motivacións, intereses, situacións sociais e culturais, estrategias, ritmos e estilos de aprendizaje.


TIPOLOXÍA DE MEDIDAS ORGANIZATIVAS E/OU CURRICULARES (D. 229/2011-Orde 20 febreiro 2004)
MEDIDAS ORDINARIAS
ORGANIZATIVAS
CURRICULARES
RELACIONAL
Adecuación da estrutura organizativa do centro (horarios, agrupamentos, espazos) e da organización e xestión da aula ás características do alumnado.

X


Adecuación das programacións didácticas ao contorno e ao alumnado.

X
X
Metodoloxías baseadas no traballo colaborativo en grupos heteroxéneos, titoría entre iguais (TEI), aprendizaxe por proxectos e outras que promovan a inclusión.

X
X
X
Adaptación dos tempos e instrumentos ou procedementos de avaliación.

X

Aulas de atención educativa e convivencia e medidas e actuacións destinadas á mellora da convivencia.

X

X
Desdobramentos de grupos.

X
X

Reforzo educativo (Orde 6 outubro 1995)
Apoio do profesorado con dispoñibilidade horaria.





X
X

Programas de enriquecemento curricular.


X

Programas de reforzo nas áreas instrumentais básicas.


X

Programas de recuperación.


X

Programas específicos personalizados.


X
X
Programas de habilidades sociais.

X
X
MEDIDAS EXTRAORDINARIAS
ORGANIZATIVAS
CURRICULARES
RELACIONAL
Adaptacións curriculares. (ORDEN de 6 de octubre de 1995 por la que se regulan las adaptaciones del  currículum en las enseñanzas de régimen general.)

X

Agrupamentos flexibles.
X


Apoio do profesorado especialista en Pedagoxía Terapéutica e/ou en Audición e Linguaxe.
X


Flexibilización da duración do período de escolarización.
X
X

Atención educativa ao alumnado que, por circunstancias diversas, presenta dificultades para unha asistencia continuada a un centro educativo.
X


Grupos de adquisición das linguas. (Orde do 20 de febreiro de 2004 pola que se establecen as medidas de atención específica ó alumnado procedente do estranxeiro)
X
x

Grupos de adaptación da competencia curricular (Orde do 20 de febreiro de 2004 pola que se establecen as medidas de atención específica ó alumnado procedente do estranxeiro)
X
X

OUTRAS MEDIDAS
ORGANIZATIVAS
CURRICULARES
RELACIONAL
Programacións multinivel

X

TEI


X
Aprendizaxe Cooperativo


X
Formación familias


X
Programas interacción escola-familia


X
SÍNDROME DOWN
1.Aplicar metodoloxías e estratexias de ensino-aprendizaxe flexibles, participativas, activas, creativas, de equidade e que favorezan as relacións interpersoais e o respecto mutuo.

X
X
2.Organizar aulas accesibles para a aprendizaxe e a convivencia da diversidade do alumnado, que teñan en conta os posibles apoios ou adaptacións necesarias.
X

X
3.Buscar a optimización e a organización dos recursos do centro para atender e dar resposta ás necesidades de todo o alumnado, en particular daquel con síndrome de Down.

X


4.Dispoñer de materiais diversos que atendan a diversidade da aula e faciliten a motivación e a aprendizaxe de todo o alumnado.
X
X
X
5.Aproveitar as múltiples posibilidades que ofrecen as tecnoloxías da información e comunicación.

X
X
6.Propiciar situacións de ensino-aprendizaxe centradas nas potencialidades do alumnado, en lugar de partir das súas dificultades.


X
7.Interactuar co alumnado estimulando a súa iniciativa e promovendo o interese por aprender.


X
8.Potenciar a aprendizaxe cooperativa, favorecendo a interrelación entre o alumnado e a ensinanza e os apoios naturais entre iguais, entendendo que os compañeiros son o seu referente e que con frecuencia aceptan mellor a súa axuda para comprender e realizar as tarefas. Da mesma maneira que eles poden proporcionar tamén apoio e axuda aos seus compañeiros/as.


X