Hoxe escribiremos sobre a lectura e a escritura pero antes é poreciso coñecer algúns dos factores que favorecen ese proceso ou que poden actuar como obstáculos:
PROCESOS QUE INTERVEÑEN NO PROCESO LECTO-ESCRITOR
De forma cotiá expoñemos que para ler e escribir o
alumnado ten que estar ben lateralizado e co esquema corporal adquirido. Pero
hoxe sábese que son moitas as capacidades e habilidades que inflúen no proceso.
·       - 
Procesamento perceptivo
·        -
Procesamento léxico
·        
-Procesamiento semántico
·        
-Procesamento do texto
·        
-Elaboración da mensaxe
·        
-Textualización
·        
-Percepción e
discriminación visual e auditiva
·        -
Memoria visual
·        -
Esquema corporal
·        
-Orientación espacial e
temporal
·        -Lateralidade
·        -
Coordinación visual e
motriz
·        
-Coordinación óculo-motriz
·        -Orientación
espacio-temporal
·       -  Memoria visual
·       - 
Ritmo
·        
-Análise e síntese visual e
auditiva
·        -
Habilidades auditivas e
visuais
·        -
Memoria cinestésica
·        -
Adquisición da linguaxe
oral
·        
-Habilidade grafomotriz
·        -
Habilidade analítico-sintética
·        
-Capacidade de atención
·        
-Capacidade de establecer
relacións espacio-temporais
·        -
Simbolismos e aptitudes psicolingüísticas.
·       -
Resistencia á fatiga.
·       - 
Facultade de memorización e de evocación inmediata.
·      -Habilidades para realizar actividades de segmentación e manipulación: segmentar
e aillar palabras, sílabas, fonos, tarefas de adición, omisión, comparación
silábica e fonémica,...
Amáis, é necesario abordar a lectura e a
escritura de forma global, integral, lúdica, significativo, multisensorial, fomentando
aprender a conocer, aprender a hacer, aprender a estar y convivir y aprender a
ser.
Os métodos e enfoques deben ser
integrados para crear un método "personalizado" para o grupo de
alumnado pois a rixidez metodolóxica nunca leva a dar resposta á diversidade do
alumnado en canto a intereses, capacidades, competencias, estilos e ritmos de
aprendizaxe, realidades culturais, sociais e familiares.
-Eleximos 2 portadas de contos: 
-Agora analizamos os títulos: nº de palabras, se son oracións ou non, título longo ou curto, personaxes que poden existir na historia, editorial, escritora ou escritor, ilustrador ou ilustradora, cores que aparecen,...
-Tentamos ler o título ou adiviñar o título
-Reflexionamos sobre os títulos e indagamos se son oracións ou non
-Escribimos ou copiamos os títulos empregando folios ou o ordenador
-Se temos un listado de títulos longos e curtos podemos completar ese listado con estes 2 novos títulos
-Descubrir e debuxar as palabras do título
-Inventar outros títulos: LA LUNA JUGUETONA, LA LUNA AMARILLA, LA LUNA SILENCIOSA,...O SEÑOR CORPO QUERE XOGAR, O SEÑOR CORPO QUERE CANTAR, ...
-Elexir a palabra dos títulos que máis lle gusta a cada neno-nena para ir recheando o noso banco de palabras máxicas dos contos
-Fotocopiar ou escanear unha páxina do libro e separar as palabras, contar o número de palabras, localizar a primeira e a derradeira palabra, rescribir-copiar-escribir de novo, identificar a palabra máis curta e a máis longa, extraer unha palabra e integrala noutras frases,...
-Recoñecer se existe parte dialogada polo uso de guións,...
 




 
 