sábado, 10 de marzo de 2018

TIPOLOXÍA DE ALUMNADO CON NECESIDADES ESPECÍFICAS DE APOIO EDUCATIVO (ACNEAE)


ALUMNADO CON NECESIDADES ESPECÍFICAS DE APOIO EDUCATIVO (ANEAE) (TÍTULO II LOE/LOMCE, D. 229/2011, Cap. V)
Táboa explicativa


ANEAE: aquel que require unha atención educativa diferente á ordinaria e que pode precisar ou non recursos extraordinarios e/ou medidas (art. 32 do D. 229/2011)
ALUMNADO DE ALTAS CAPACIDADES
Alumnado que ten unha alta creatividade,unha alta capacidade intelectual e un alto grao de motivación e perseveranza.
-Alumnado superdotado
-Alumnado talentoso
-Alumnado precoz
ALUMNADO CON NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIAIS: é aquel alumno-a que require, por un periodo da súa escolarización ou ao longo dela, determinados apoios e atencións educativas específicas derivadas da súa discapacidade ou dos trastornos graves de conducta (medidas ordinarias e/ou extraordinarias)
TRASTORNOS XENÉTICOS: S. deleción 1p36, S. Williams, S. Rett (principalmente nas nenas), S. Down, S. Prader-Willi, Labio leporino, Leucodistrofias, S. X Fráxil,  Fenilcetonuria, Enfermidade Tay-Sachs, Enfermidade de Wilson,...
DISCAPACIDADE MOTÓRICA: lesións de orixe medular, de orixe cerebral, trastornos neuromusculares, lesións do sistema osteoarticular, ...
DISCAPACIDADE  INTELECTUAL: D. intelectual leve, D. Intelectual moderada, D. intelectual grave, D. intelectual profunda
DISCAPACIDADE SENSORIAL:
D. AUDITIVA: hipoacusia media, severa, profunda-xordeira
D. VISUAL : deficiencia visual, cegueira
XORDOCEGUEIRA
TRASTORNO DO ESPECTRO AUTISTA: Tea, Asperger, trastorno desintegrativo infantil, TXD,...
TRASTORNOS DISRUPTIVOS DO CONTROL DOS IMPULSOS E DA CONDUCTA:  T. da personalidade antisocial, conducta antisocial, trastorno de ansiedade (mutismo, fobia,...), T. explosivo intermitente, T. negativista desafiante, T. de comportamiento perturbador no especificado,...
TRASTORNOS GRAVES DO DESENVOLVEMENTO: T.  Graves do desenvolvemento da linguaxe, Retrasos evolutivos graves ou profundos,...
ENFERMIDADES RARAS
PLURIDEFICIENCIAS
TRASTORNOS GRAVES DA COMUNICACIÓN E A APRENDIZAXE
DIFICULTADES ESPECÍFICAS DE APRENDIZAXE
D. específica na aprendizaxe da lectura
D. específica na aprendizaxe da escritura
D. específica na aprendizaxe do cálculo
D. específica na aprendizaxe da lectura e da escritura
D. específica na aprendizaxe da lectura e do cálculo
D. específica na aprendizaxe da escritura e do cálculo
D. específica na aprendizaxe da lectura, da escritura e do cálculo
Alumnado con outras dificultades
ALUMNADO CON TRASTORNO POR DÉFICIT DE ATENCIÓN E/OU HIPERACTIVIDADE (TDA-TDAH)
Alumnado con déficit de atención
Alumnado con déficit de atención e hiperactividade
ALUMNADO DE INCORPORACIÓN TARDÍA
( Alumnado procedente doutros países)
Inmigrante con descoñecemento da lingua galega sen desfase curricular
Inmigrante con descoñecemento da lingua galega con desfase curricular
Inmigrante con descoñecemento da lingua castelá  sen desfase curricular
Inmigrante con descoñecemento da lingua castelá con desfase curricular
Inmigrante con descoñecemento da lingua galega e castelá sen desfase curricular
Inmigrante con descoñecemento da lingua galega e castelá con desfase curricular
Inmigrante con desfase curricular
ALUMNADO CON ESPECIAIS CONDICIÓNS PERSOAIS OU DE HISTORIA ESCOLAR
DIFICULTADES PSICOLINGÜÍSTICAS
Específicas da lingua
Retraso na adquisición da linguaxe e da fala
Afasia
TEL
Articulatorias
Dislalia
Disartria
Disglosia
Trastornos comunicativos
Disfemia (así o consideran os disfémicos xa que non son dificultades articulatorias)
Mutismo electivo
Outros trastornos
RETRASO MADURATIVO (Só para E.Infantil)
DESCOÑECEMENTO DA LINGUA DE INSTRUCCIÓN
SITUACIÓNS DE DESVANTAXA SOCIOEDUCATIVA: minorías étnicas, familias itinerantes, ambientes marxinais, menores sometidos a medidas de responsabilidade penal, alumnado sometido a medidas de protección e tutela, alumnado afectadoo por medidas de violencia de xénero-acoso, alumnado afectado por medidas de acoso escolar, atención educativa a mozas embarazadas, outras circunstancias
ATENCIÓN HOSPITALARIA
ATENCIÓN DOMICILIARIA