A Planificación Multinivel amáis de ter en conta o acceso á información, os diferentes soportes para recibir e expresar información, as diferentes estratexias metodolóxicas ou os diferentes instrumentos, tempos de avaliación precisa ter claros cales son os contidos nucleares-subiacentes-prioritarios, aqueles contidos complementarios, os enriquecidos ou os personalizados.
A modo de exemplo o seguinte:
EXEMPLIFICACIÓN SECUENCIACIÓN DE CONTIDOS
MULTINIVEL, 3º E.P.
Escollemos un área ou
varias. Reflexionamos sobre os elementos curriculares relacionados cun E.A. ou
Contido. Determinamos cal é o concepto
subyacente (Collicot) ou contido
nuclear ou prioritario que é necesario aprender.
▪ d
▪ h
▪ o
|
▪ B4.6.O
noso patrimonio natural, histórico e cultural. Os espazos protexidos.
|
▪ B4.4.Desenvolver
a curiosidade por coñecer as formas da vida humana no pasado, valorando a
importancia que teñen os restos para o coñecemento e estudo da historia e
como patrimonio cultural que hai que coidar e legar.
|
▪ CSB4.4.1.Identifica,
valora e respecta o patrimonio natural, histórico, cultural e artístico do
contorno próximo e asume as responsabilidades que supón a súa conservación e
mellora.
|
▪ CSC
▪ CCEC
|
Partimos analizando o seguinte E.A.:
▪ CSB4.4.1.Identifica,
valora e respecta o patrimonio natural, histórico, cultural e artístico do
contorno próximo e asume as responsabilidades que supón a súa conservación e
mellora.
|
Ten varios procesos cognitivos como identifica,
valora, respecta. Aparece tamén que o patrimonio que precisan identificar,
valorar e respectar é o natural, histórico, cultural e artístico:
▪ CSB4.4.1.Identifica, valora e respecta o patrimonio natural, histórico, cultural e
artístico do contorno próximo e
asume as responsabilidades que supón
a súa conservación e mellora.
Para o
alumnado de 3º de E.P. podemos priorizar en aspectos de valoración e respecto polo patrimonio natural: ríos, regatos, fontes,…
xa que é o patrimonio menos coñecido ou ben porque é o patrimonio que disfrutan
no tempo de lecer e constituirían, polo tanto, os conceptos subyacentes ou contidos
nucleares-prioritarios que terían un carácter obrigatorio para todo o
alumnado. Como contidos complementarios poderíanse integrar os restos de
patrimonio relacionados coa auga: muiños, fontes ou lavadoiros.
Os
restos de patrimonio histórico, cultural e artístico nos servirían para ofrecer
contidos enriquecidos motivadores
para activar os coñecementos previos ou
para que certo nº de alumnos-as logren motivarse porque aparece a igrexa
do seu barrio ou parroquia, o cruceiro do torreiro da festa ou unha escultura
que está na súa rúa ou praza.
Ademáis
poderiase propoñer un reto: sobre
que quererías indagar? Que che apetecería facer para concierciarnos da
importancia do patrimonio da zona? cales serán os restos de patrimonio
artístico da zona que máis che gustaría presentar a outros alumnos-as das
aulas/ persoas? Atréveste a indagar? Estes contidos
serían personalizados permitindo empoderar ao alumnado
outorgando máis autonomía nas súas aprendizaxes, para que se "autoaxusten"
sendo capaces de definir ás súas propias
preferencias e contextos e promovendo o uso das Tic.
TAREFA INTEGRADA
Para a elaboración
dunha tarefa integrada concebida como un
RETO ou MISIÓN: Deseño e creación
dun folleto descritivo dos mellores recantos de auga da zona e decálogo de
argumentos para a súa conservación.
ACTIVIDADES CON CONTIDOS NUCLEARES-PRIORITARIOS E
OBRIGATORIOS
1.
Presentación
das actividades de anticipación e de
motivación empregando diferentes soportes, textos, … (Acceso á información) por exemplo: presentación dun vídeo con patrimonio
natural de auga da zona, vídeo con subtítulos y audios de patrimonio cultural e
artístico da zona, folletos
turísticos, imaxes cos nomes dos lugares e ubicación, mapas da zona con
códigos QR que expliquen o patrimonio da zona,... O alumnado nesta fase prepárase para a indagación e
tamén para aportar ideas para aprendizaxes relacionados, coñecementos previos
sobre a temática
1.
Rexistro
do que saben, do que teñen que aprender, onde poden aprender ou buscar
información,…
O alumnado terá unha
grella-rexistro que poderá completarse con imaxes, títulos de libros, capturas
de pantallas, fotocopias, emoticonos, pictogramas,…
REXISTRO
|
||||
Que sei sobre a
temática
|
Que teño que
aprender/facer
|
Quen me axudou
|
Dificultades
Aprendizaxes
pendentes
|
Reflexión global
|
|
|
|
|
|
2.
Investigación
sobre a importancia da auga e recursos naturais e patrimoniais de auga na zona:
listado de zonas de auga con debuxos, videolistados, audiolistados, …
3.
Establece
solucións á misión/reto encomendado: audios, mapas mentais, recheo de folleto
xa deseñado e aportado polos compañeiros-as, docente, listado dos recantos con
complemento de audios,…
4.
Explica
o producto creado: con apoios visuais, gravando a exposición previamente e
insertándoa no P. Point ou empregando Genial.ly, ou fotografiando o producto e
realizando unha montaxe con Kizoa,...
5.
Reflexiona
sobre o realizado con texto escrito, con audios ou mesmamente con debuxos , emoticonos,
fotografías,...
ACTIVIDADES CON CONTIDOS COMPLEMENTARIOS
1.
Creación
e ubicación dos recursos patrimoniais nun mapa da zona
ACTIVIDADES CON CONTIDOS ENRIQUECIDOS (de carácter
alternativo)
1.
Búsqueda,
análise de recursos patrimoniais relacionados coa escultura ou pintura e dos creadores-as dos mesmos creando un
poster en soporte papel ou dixital coa información.
ACTIVIDADES CON CONTIDOS PERSONALIZADOS (de carácter
optativo)
1.
Realización
dun maratón fotográfico na zona fotografiando aqueles exemplos de patrimonio
cultural, artístico, etc que máis gusten ao alumnado argumentando a elección.
2.
Realización
dun producto socialmente relevante elexido libremente e relacionado coa
temática empregando soportes diferentes,...