A atención é un proceso de certa
complexidade par definir. é unha función cerebral superior, responsable de
preparar o sistema cognitivo para percibir, dirixir a intención e actuar. en
todo este proceso, a atención cumpre funcións diversas:
·
manter un
estado de alerta
·
atender a
estímulos relevantes e ignorar os que non cumpren con esa regla
·
concentrarse
nas tarefas
·
ter en conta
as instruccións recibidas para exercutar tarefas
·
preparar
respostas axeitadas
·
manter a
concentración por un periodo de tempo axustado
No contexto escolar, a ATENCIÓN é un requisito necesario para que
o proceso de aprendizaxe sexa exitoso.
Algunha das CARACTERÍSTICAS MÁIS
RELEVANTES do alumnado con dificultades para unha atención sostida son:
·
Non atenden
en situacións de escoita e/ou asembleas
·
Non reciben a
información relevante
·
Non reteñen
as instruccións das tarefas ainda secuenciadas
·
cometen erros
na realización das tarefas ainda que as comprendan
·
situacións de
non escoita e distraccións continuas
·
centran a súa
atención en estímulos non relevantes e ignoran os que sí son
·
cústalles
atender a varios estímulos á vez
·
teñen
dificultades para manter a atención durante un tempo prolongado
Pero o máis importante é que a atención pode desenvolverse e estimularse e
as súas dificultades non son permanentes.
Para a estimulación da atención podemos desenvolver actividades, tarefas e
exercicios, ...que que teñan en conta o spam
atencional (amplitude de estímulos aos que se poden atender), atención selectiva ou focal (atendese a
un estímulo e ignórase outro) e atención
serial (buscar estímulos repetidos entre outros que fan de distractores) e
se traballarían a partir de estímulos visuais.
Algúnha exemplificación de tipos de exerciciós serían:
·
Emparellar
imaxes iguais
·
Sinalar as
imaxes iguais á primeira
·
Identificar
parellas iguais
·
Discriminar
as imaxes que son iguais ao modelo
·
Sinalar
imaxes diferentes nunha fila ou columna
·
Discriminar sons
de instrumentos ou da vida cotiá
·
Identificar determinado
son entre moitos
PAUTAS PARA MELLORAR A ATENCIÓN