martes, 21 de octubre de 2014

ESTRATEXIAS PARA O DESENVOLVEMENTO DA AUTOESTIMA, AUTOPERCEPCIÓN E ACEPTACIÓN DOS IGUAIS


ESTRATEXIAS PARA  A AUTOESTIMA, AUTOPERCEPCIÓN, RECOÑECEMENTO E ACEPTACIÓN  DOS  IGUAIS,

Referencias bibliográficas:

·         FELDMAN, J.R. (2008): autoestima, como desarrollarla? Madrid, Narcea.

·         BISQUERRA R. (2000): Educacion emocional y bienestar. Madrid, Wolters Kluwer

·         R. BISQUERRA (coord.) ( 2011): educación Emocional. Propuestas para educadores. Barcelona, Desclée.

           
O obxectivo da educación é fomentar o benestar persoal e social. O benestar emocional  consiste en experimentar emocións positivas.

O benestar emocional ten unha dimensión individual e outra social

Educar non pode estar circunscrito aos centros educativos senón que cando falamos de educación o facemos pensando nun concepto amplo e se refire ás aprendizaxes multicontextuais.

A educación emocional ten como obxectivo o desenvolvemento da competencia emocional e o benestar.

Antecedentes son os estudios de SALOVEY Y MAYER EN 1990 E GOLEMAN 1995

DEBEMOS DAR IMPORTANCIA A LA psicología positiva que se propone el estudio científico de las experiencias positivas, los rasgos indiv. Positivos.

Temas de esta psicología son: fluir. Emociones positivas, bienestar emocional, felicidad.

La educación emocional debe iniciarse en las primeras etapas de la vida para que sea efectiva.

El bebé cuando nace no tiene palabras para comunicarse y su primer lenguaje para comunicarse y relacionarse es el llanto.

Los docentes y las familias con sus comportamientos y actitudes enseñan y guían y pueden ofrecer un clima de seguridad, respecto, e confianza. Transmiten y contagian el estado emocional y anímico a través del tono de voz, gestos, contacto físico,…

Alguns ámbitos da e. emocional son: autocontrol, consciencia emocional, autoestima.

Hoxe nos imos centrar na autoestima pois un dos máis valiosos e duradeiros agasallos que as persoas docentes e familias podemos ofrecer aos fillos e alumnado é un sentido positivo de sí mesmo.

Sen este sentido as criaturas crecen negativos, dependentes, reservados, ansiosos, inferiores,…

A autoestima inclúe todosos sentimentos e crenzas que temos cerca de nos mesmos e afecta e condiciona a todo o que facemos na vida.

A autoestima é complexa, cambiante, e está entretecida no noso ser.

Aspectos da autoestima son:

-aceptación propia sabendo coñecerse a sí mesmo, ter unha idea realista do que somos e están conformes con elo.

Valorarse e sentirse amado, querido

Ter experiencia sde éxito para a propia eficacia

Autorrespecto para acertarse e aceptar aos outros

A confianza en nós mesmos prepáranos para abordar novas metas

Os nenos non nacen con autoestima e ésta crecerá constantemente ao longo da vida e se desenvolve coa sexperiencias positivas do nenos e coas relación cos demais (iguais e adultos)

E unha combinación de innumerables experiencias, interaccións e información que veñen de fóra.

A maneira en que adultos e iguais ven ao neno inflúen na maneira en que éste se ve a sí mesmo.

·         Aceptar aos fillos e fillas, alumnas e alumnos polo que son para a autoaceptación.

·         Permitir que expresen las emociones que sienten pues toda persona tiene derecho a expresar su alegría, tristeza, enfado, rabia,…

·         No digas non chores senón si necesitas chorar, chora

·         Non eliminar emocións negativas pois hai que vivir tanto as positivas como as negativas para ter un bo aprendizaxe emocional

·         Falar das emocións con naturalidade

·         Recoñecer as propias emocións e as dos demais

·         Recordarles que independentemente das súas emocións os queremos

·         Favorecer a expresión emocional a través do corpo e a palabra

·         Familiarizarnos con estratexias que fomenten benestar: cantar, beillar, rir, masaxes,…

·         Detreito a emocionarse

·         Tratar as criaturas como individuos apreciando as diferenzas e non comparándoos.

·         Usar os seus nomes frecuentemente.

·         Respectar as familias e a súa cultura

·         Axudar a que descubran as súa smultidimensionalidade.

·         Diseñar un currículo para o éxito

·         Impulsar aos nenenos dándolles opción.

·         Seguir unha exenda de logros, atrancos,

·         Dar oportunidade para ser independientes, acabar tareas

·         Dar opción a mostrar sentimientos y emociones positivas y negativas

·         No poner etiquetas

·         Crear autoestima

·         Usar estímulos en vez de recompensas

·         Sacar provecho de los mensaxes non verbais

·         Escoitar sentimentos e pensamentos

·         Miralos asos ollos

·         Ser explícito con alabanzas e críticas

·         Aprovechar losa diferentes estilos y modos de aprend.

·         Autonomía en el aula

·         Impulsar el sentido de cooperación y de que son parte de una comunidad

PROPOSTAS DE ACTIVIDADES

·         MASAXES CON PELUCHES, PELOTAS, PLUMAS, …

·         CREACIÓN DE MONECOS-MONECAS  ATRAPAMEDOS

·         SEMÁFORO: VERMELLO: STOP, DETENTE, LARANXA OU AMARELO RESPIRA , VERDE DI O PROBLEMA E COMO TE SINTES.

·         RECUNCHO DA TRISTURA cando está triste e precisa de estar solo ou sola ou ben cando acaba de ter un berrinche ou unha conducta disruptiva e o profesorado tivo que intervir.

·         CONTO INVENTADO PARA O SEU FILLO-A

·         POEMA DE AMOR OU CARTA DE AMOR AO SEU FILLO OU AO SEU ALUMNO EXPLICANDO QUE LLE FAI FELIZ

·         MÓVIL CON CARACTERÍSTICAS E GUSTOS PENDURADOS E TAMÉN O SEU NOME

·         BINGOS CON GUSTOS e PREFERENCIAS que representan accións: o alumnado terá imaxes de nenos e nenas que deberá colocar enriba do bingo. por ex. María-pintar con ceras, André-xogar cos coches, Pablo-darlle de comer á moneca, Aitana-escoitar un conto,...

·         DEBUXO DE CARAS POLA MITADE para  BUSCAR A PARELLA

·         LIBRO DOS 5 SENTIDOS OU BOLSAS DOS 5 SENTIDOS (onde dentro coloquemos obxectos suaves, ásperos, ...)

·         CREACION ARTÍSTICA COS NOMES

·         CANCION RAP COS NOMES

·         AMIGO MISTERIOSO-MENSAXES MISTERIOSOS

·         FAROLILLO COS NOMES E GUSTOS-HABILIDADES

·         NOMBRES CON GRÁFICO:

A
N
A
debuxo de moneca
debuxo ou imaxe de
xogar no parque


·         POEMA CON NOME ACRÓSTICO

·         A MIÑA CAIXA CON OBXECTOS QUE ME IDENTIFICAN…E GUSTAN(un coche, chapas, moneca, peluche, ...)

·         POSAVASOS-MANTEIS CON PALABRAS MARABILLOSAS QUE ME IDENTIFICAN (alto, loira, simpática, risueño, traballador, ...)

·         SON UN XENIO EN….(facer pozos coa pala no patio, colocar pezas e facer torres, ordenar a librería, atopar lápices polo chan, facer series, ...)

·         MÓVILES CON BANDERÍN QUE IDENTIFICAN AOS NENOS E NENAS  OU OS DESCRIBEN

·         INICIAIS CON ARTE

·         BINGOS CON DESCRIPCIÓNS (é alto, é loiro, ten un pantalón azul, é traballadora, é moi creativo, ...) QUE O ALUMNADO TEN QUE ADIVIÑAR

·         EMPARELLAR CARACTERÍSTICAS CON FOTOGRAFÍA DE NENOS