ESTRATEXIAS PARA  A AUTOESTIMA, AUTOPERCEPCIÓN, RECOÑECEMENTO E ACEPTACIÓN  DOS  IGUAIS, 
Referencias bibliográficas:
·         FELDMAN, J.R. (2008): autoestima, como desarrollarla? Madrid, Narcea. 
·         BISQUERRA R. (2000): Educacion emocional y bienestar. Madrid, Wolters Kluwer 
·         R. BISQUERRA (coord.) ( 2011): educación Emocional. Propuestas para educadores. Barcelona, Desclée.
O benestar emocional ten unha dimensión individual e outra social
Educar non pode estar circunscrito aos centros educativos senón que cando falamos de educación o facemos pensando nun concepto amplo e se refire ás aprendizaxes multicontextuais.
A educación emocional ten como obxectivo o desenvolvemento da competencia emocional e o benestar.
Antecedentes son os estudios de SALOVEY Y MAYER EN 1990 E GOLEMAN 1995
DEBEMOS DAR IMPORTANCIA A LA psicología positiva que se propone el estudio científico de las experiencias positivas, los rasgos indiv. Positivos.
Temas de esta psicología son: fluir. Emociones positivas, bienestar emocional, felicidad.
La educación emocional debe iniciarse en las primeras etapas de la vida para que sea efectiva.
El bebé cuando nace no tiene palabras para comunicarse y su primer lenguaje para comunicarse y relacionarse es el llanto.
Los docentes y las familias con sus comportamientos y actitudes enseñan y guían y pueden ofrecer un clima de seguridad, respecto, e confianza. Transmiten y contagian el estado emocional y anímico a través del tono de voz, gestos, contacto físico,…
Alguns ámbitos da e. emocional son: autocontrol, consciencia emocional, autoestima. 
Hoxe nos imos centrar na autoestima pois un dos máis valiosos e duradeiros agasallos que as persoas docentes e familias podemos ofrecer aos fillos e alumnado é un sentido positivo de sí mesmo.
Sen este sentido as criaturas crecen negativos, dependentes, reservados, ansiosos, inferiores,…
A autoestima inclúe todosos sentimentos e crenzas que temos cerca de nos mesmos e afecta e condiciona a todo o que facemos na vida.
A autoestima é complexa, cambiante, e está entretecida no noso ser.
Aspectos da autoestima son:
-aceptación propia sabendo coñecerse a sí mesmo, ter unha idea realista do que somos e están conformes con elo.
Valorarse e sentirse amado, querido
Ter experiencia sde éxito para a propia eficacia
Autorrespecto para acertarse e aceptar aos outros
A confianza en nós mesmos prepáranos para abordar novas metas
Os nenos non nacen con autoestima e ésta crecerá constantemente ao longo da vida e se desenvolve coa sexperiencias positivas do nenos e coas relación cos demais (iguais e adultos)
E unha combinación de innumerables experiencias, interaccións e información que veñen de fóra.
A maneira en que adultos e iguais ven ao neno inflúen na maneira en que éste se ve a sí mesmo.
·         Aceptar aos fillos e fillas, alumnas e alumnos polo que son para a autoaceptación.
·         Permitir que expresen las emociones que sienten pues toda persona tiene derecho a expresar su alegría, tristeza, enfado, rabia,…
·         No digas non chores senón si necesitas chorar, chora
·         Non eliminar emocións negativas pois hai que vivir tanto as positivas como as negativas para ter un bo aprendizaxe emocional
·         Falar das emocións con naturalidade
·         Recoñecer as propias emocións e as dos demais
·         Recordarles que independentemente das súas emocións os queremos
·         Favorecer a expresión emocional a través do corpo e a palabra
·         Familiarizarnos con estratexias que fomenten benestar: cantar, beillar, rir, masaxes,…
·         Detreito a emocionarse
·         Tratar as criaturas como individuos apreciando as diferenzas e non comparándoos.
·         Usar os seus nomes frecuentemente.
·         Respectar as familias e a súa cultura
·         Axudar a que descubran as súa smultidimensionalidade.
·         Diseñar un currículo para o éxito
·         Impulsar aos nenenos dándolles opción.
·         Seguir unha exenda de logros, atrancos, 
·         Dar oportunidade para ser independientes, acabar tareas
·         Dar opción a mostrar sentimientos y emociones positivas y negativas
·         No poner etiquetas
·         Crear autoestima
·         Usar estímulos en vez de recompensas
·         Sacar provecho de los mensaxes non verbais
·         Escoitar sentimentos e pensamentos
·         Miralos asos ollos
·         Ser explícito con alabanzas e críticas
·         Aprovechar losa diferentes estilos y modos de aprend.
·         Autonomía en el aula
·         Impulsar el sentido de cooperación y de que son parte de una comunidad
PROPOSTAS DE ACTIVIDADES
·         MASAXES CON PELUCHES, PELOTAS, PLUMAS, …
·         CREACIÓN DE MONECOS-MONECAS  ATRAPAMEDOS
·         SEMÁFORO: VERMELLO: STOP, DETENTE, LARANXA OU AMARELO RESPIRA , VERDE DI O PROBLEMA E COMO TE SINTES.
·         RECUNCHO DA TRISTURA cando está triste e precisa de estar solo ou sola ou ben cando acaba de ter un berrinche ou unha conducta disruptiva e o profesorado tivo que intervir.
·         CONTO INVENTADO PARA O SEU FILLO-A
·         POEMA DE AMOR OU CARTA DE AMOR AO SEU FILLO OU AO SEU ALUMNO EXPLICANDO QUE LLE FAI FELIZ
·         MÓVIL CON CARACTERÍSTICAS E GUSTOS PENDURADOS E TAMÉN O SEU NOME
·         BINGOS CON GUSTOS e PREFERENCIAS que representan accións: o alumnado terá imaxes de nenos e nenas que deberá colocar enriba do bingo. por ex. María-pintar con ceras, André-xogar cos coches, Pablo-darlle de comer á moneca, Aitana-escoitar un conto,... 
·         DEBUXO DE CARAS POLA MITADE para  BUSCAR A PARELLA
·         LIBRO DOS 5 SENTIDOS OU BOLSAS DOS 5 SENTIDOS (onde dentro coloquemos obxectos suaves, ásperos, ...)
·         CREACION ARTÍSTICA COS NOMES
·         CANCION RAP COS NOMES
·         AMIGO MISTERIOSO-MENSAXES MISTERIOSOS 
·         FAROLILLO COS NOMES E GUSTOS-HABILIDADES
·         NOMBRES CON GRÁFICO: 
| 
A | 
N | 
A | |
| 
debuxo de moneca | 
debuxo ou imaxe de 
xogar no parque | 
·         POEMA CON NOME ACRÓSTICO
·         A MIÑA CAIXA CON OBXECTOS QUE ME IDENTIFICAN…E GUSTAN(un coche, chapas, moneca, peluche, ...) 
·         POSAVASOS-MANTEIS CON PALABRAS MARABILLOSAS QUE ME IDENTIFICAN (alto, loira, simpática, risueño, traballador, ...)
·         SON UN XENIO EN….(facer pozos coa pala no patio, colocar pezas e facer torres, ordenar a librería, atopar lápices polo chan, facer series, ...)
·         MÓVILES CON BANDERÍN QUE IDENTIFICAN AOS NENOS E NENAS  OU OS DESCRIBEN 
·         INICIAIS CON ARTE
·         BINGOS CON DESCRIPCIÓNS (é alto, é loiro, ten un pantalón azul, é traballadora, é moi creativo, ...) QUE O ALUMNADO TEN QUE ADIVIÑAR
·         EMPARELLAR CARACTERÍSTICAS CON FOTOGRAFÍA DE NENOS
 
