miércoles, 28 de febrero de 2018

PENSAMOS? UN RETO COA ANÁLISE ASOCIATIVA


Seguimos facendo visibles estratexias para ensinar e aprender a pensar.
Hoxe toca revisar a ANÁLISE ASOCIATIVA (Fonte: Ensinar e aprender a pensar. Escamilla, 2017): A ROUPA,
Esta análise asociativa trata de levarnos a facer unha ruta global ou radial do pensamento.  Serve para identificar os coñecementos previos, debate e deliberación en grupos cooperativos.
Poden empregarse organizador visual para que sexa máis doado seguir os pasos da análise.
A análise asociativa parte de facernos preguntas que nos leven a reflexionar sobre unha temática:
  1. Onde?, como? (situaciación espacial, forma, cores, tamaño, ...)
  2. Cando?, canto? (duración, sucesión, simultaniedade,...)
  3. De que?, con que?, dende cando? (orixe ou procedencia) 
  4. Por que, que? (razóns, causas, factores,...)
  5. Para que?, quen? con que? (funcionalidade, utilidade, ferramentas,  traballos,...
  6. Como?por que? (coidados, normas, valores, principios,...)
RETOS:
-Realiza unha análise asociativa para saber moito sobre OS COCHES.
-Realiza unha análise asociativa para saber moito sobre UN CADRO.
-Realiza unha análise asociativa para saber moito sobre A PELÍCULA BALLERINA.

Un modelo de organizador gráfico: