Seguimos facendo visibles estratexias para ensinar e aprender a pensar.
Hoxe toca revisar a ANÁLISE ASOCIATIVA (Fonte: Ensinar e aprender a pensar. Escamilla, 2017): A ROUPA,
Esta análise asociativa trata de levarnos a facer unha ruta global ou radial do pensamento. Serve para identificar os coñecementos previos, debate e deliberación en grupos cooperativos.
Poden empregarse organizador visual para que sexa máis doado seguir os pasos da análise.
A análise asociativa parte de facernos preguntas que nos leven a reflexionar sobre unha temática:
- Onde?, como? (situaciación espacial, forma, cores, tamaño, ...)
- Cando?, canto? (duración, sucesión, simultaniedade,...)
- De que?, con que?, dende cando? (orixe ou procedencia)
- Por que, que? (razóns, causas, factores,...)
- Para que?, quen? con que? (funcionalidade, utilidade, ferramentas, traballos,...
- Como?por que? (coidados, normas, valores, principios,...)
RETOS:
-Realiza unha análise asociativa para saber moito sobre OS COCHES.
-Realiza unha análise asociativa para saber moito sobre UN CADRO.
-Realiza unha análise asociativa para saber moito sobre A PELÍCULA BALLERINA.
Un modelo de organizador gráfico: