Páginas

miércoles, 4 de octubre de 2017

APRENDEMOS A PENSAR?


Cando se pretende que un neno ou nena aprenda de forma existosa debemos tamén saber que aprende en función das secuencias didácticas propostas. Unha das finalidades da educación é que nenas e nenos aprendan a pensar, a reflexionar, a cuestionar, a crear, a deliberar, etc. 
Pero para poñer en acción estes modelos de pensamento será necesario que traballemos a través de destrezas e rutinas de pensamento.

Na escola débense deseñar situacións de aprendizaxe en diferentes  ambientes-escenarios-contextos  para que o alumnado APRENDA A PENSAR.  El Aprendizaje Basado no Pensamento -TBL- incide no desenvolvemento de destrezas e rutinas de pensamento que se infusionan no curriculo (Swartz, Perkins, Escamilla)

Non esquezamos que as aprendizaxes competenciais  levan enxeridas saber pensar.

Na aprendizaxe baseada no pensamento, podemos destacar as destrezas e as rutinas de pensamento.

As destrezas de pensamento son segundo Robert Swartz, patróns sinxelos de pensamento axudan a estruturar e analizar a información. En E.I. son interesantes as destrezas que se desenvolven a través de organizadores visuis-mapas visuais.

Exemplos:

  • burbullas de coñecemento,
  • análise asociativa, roda lóxica,
  • CTF (considerar todos os factores),
  • CeR (consecuencias e resultados),
  • círculo intelixente,
  • RPPCS (razoas, pos problemas, contestas, sintetizas)


As rutas de pensamento segundo Perkins (1998) son procedementos, procesos ou patróns sinxelos de razoamento que axudan aos alumnos a aprender a pensar. Algunhas das rutinas que se levan a cabo son:

Vexo, penso e pregúntome,
Antes pensaba… Agora penso… e o titular,
Penso-interésame-investigo,
10 veces dúas,
principio-medio-final,
3,2,1 ponte (3 pensamentos, 2 preguntas, 1 comparación)




  
Outras estratexias para ensinar e aprender a pensar son:

  •  Remuíño de ideas
  • Entrevistas,
  • diálogos,
  • taboleiros das historias,
  • VET (Viaxes no espazo e no tempo)
  • como o fago, como o farei,
  • como son eu como son os demáis,
  • rastrexador de problemas.


PARA SABER MÁIS