No FARO de VIGO do día 20 de febreiro aparece escrito os efectos das tecnoloxías na vida dos nenos e nenas.
O titular é xa significativo.
Unha investigación da Universidade de Santiago establece que o uso dos móviles nunca debe facerse antes dos 13 anos.
O experto en adiccións RIAL BOUBETA establece que antes de esas idades estamos poñendo en mans de nenos e nenas inexpertos e inmaduros unha serie de elementos que teñen riscos potenciais e a unha idade na que no están preparados. Tamén expón o risco de crear conductas adictivas.
Por outro lado, pode conlevar a incrementar as tasas de ciberacoso.
Un dato importante é o que a Rial lle preocupa: FALTA SUPERVISIÓN E CONTROL PARENTAL no ouso dos móviles ainda a partir dos 13 anos.
A idades temperás as criatura sestán empregando e accedendo a contidos en absoluto inocuos e senn ningín tipo de control, supervisión ou acompañamento parental. 
▼
▼
Páginas
▼
viernes, 28 de febrero de 2020
viernes, 21 de febrero de 2020
Ao longo da entrevista puxo de manifiesto  que a
sociedade do s. XXI está frenética, sobrestimulada e moi teledirixida e
estamos perdendo ou deixando de lado a posibilidade de que fillos e fillas ou o noso alumnado poidan asombrarse.
Tamén estableceu que matar o asombro dun neno é darlle todo o que quere sin darlle a
oportunidade de desexalo. 
Os dous libros, EDUCAR NA REALIDADE e EDUCAR NO ASOMBRO, forman un pack indisoluble. 
Finalmente argumenta que non se pode educar sin ter en conta as relacións interpersonais.
Se queredes escoitar de novo o programa debedes premer na seguinte imaxe:
lunes, 17 de febrero de 2020
CINE EN FAMILIA FEBREIRO 2020
O cine segue ollando para nós e nós atopámonos retratados en moitas historias.
As propostas de cine para este mes
Cine en familia con alumnado de E.I. son:
Cine en familia con nenos e nenas de E.P.:
E para as familias temos:
As propostas de cine para este mes
Cine en familia con alumnado de E.I. son:
Cine en familia con nenos e nenas de E.P.:
E para as familias temos:
jueves, 13 de febrero de 2020
DISLEXIA/DEA, VALORACIÓN E METODOLOXÍA
VALORACIÓN
| 
Áreas
  para a avaliación psicopedagóxicas | 
| 
Expresión
  e comprensión oral 
Expresión
  escrita 
Habilidade
  lectora 
Comprensión
  lectora 
Cálculo
  matemático 
Razonamento | 
| 
PASOS A SEGUIR | 
| 
1-Demanda de avaliación psicoeducativa e/ou
  psicopedagóxica AO XEFE-A D.O. | 
| 
2-Desenvolvemento da propia avaliación, 
O desenvolvemento xeral da alumna ou
  do alumno (Orde 31 outubro 96/ D.229/2011 art.34) 
Situación escolar: 
◦
  Historia escolar, Estratexias e estilo de aprendizaxe, Competencia curricular
  nas distintas áreas ou materias, Proceso evolutivo (embarazo, parto,
  desenvolvemento) 
 As características do contexto escolar: 
Organización
  xeral do centro e da aula, Estratexias e estilo de
  ensino,Características e relacións que se establecen no grupo clase: 
As características do contexto socio-familiar 
A avaliación neuropsicolóxica das capacidades ou
  aptitudes: 
•
  Psicomotricidade 
•
  Cognición 
•
  Linguaxe 
•
  Aprendizaxes instrumentais 
•
  Desenvolvemento socio-emocional | 
| 
3. Conclusións, onde se especifiquen, segundo a citada
  Orde do 31 de outubro de 
1996,
  as necesidades educativas da alumna ou do alumno e se oriente sobre o 
axuste
  da intervención educativa, considerando tanto os recursos persoais como os 
materias
  necesarios para axustar a proposta curricular e facilitar o seu 
desenvolvemento persoal, familiar e
  social. | 
| 
4. Redacción do informe
  psicopedagóxico (orde 31 outubro 96/ D.229/2011 art.35) 
Datos persoais e familiares,
  desenvolvemento xeral, aspectos relevantes proceso e-a, influencias contexto
  socio-familiar, identificación de necesidades, orientacións para a proposta
  curricular e para o desenvolvemento persoal e socio-familiar | 
| 
5. Información dos resultados e das
  orientacións 
DOCENTES 
FAMILIAS 
ALUMNO-A | 
| 
METODOLOXÍA XERAL | 
| 
-Deseñar
  camiños variados para aprender. 
-Identificar
  as fortalezas e empregalas para mellorar as competencias do alumnado. 
•
  Valorar as diferenzas individuais. 
•
  Utilizar modelos colaborativos, tarefas integradas, traballo por proxectos, 
aprendizaxe-servizo. 
•
  Preparar materiais e estratexias adaptadas á diversidade do alumnado. 
•
  Fomentar a aprendizaxe con actividades da vida real. 
•
  Prestar unha atención permanente ao desenvolvemento emocional do 
alumnado. | 
| 
METODOLOXÍA/ORIENTACIÓNS/INTERVENCIÓN ALUMNADO | 
METODOLOXÍA/ORIENTACIÓNS/INTERVENCIÓN CENTRO | 
| 
Coñecemento
  da natureza da dificultade específica da aprendizaxe e das repercusións desta
  no seu desenvolvemento e no seu funcionamento escolar. 
•
  Descubrimento e reforzo dos seus puntos fortes (habilidades, destrezas). 
•
  Recoñecemento das medidas de atención á diversidade que se están poñendo ao
  seu dispor. 
•
  Establecemento de metas realistas, alcanzables. 
•
  Adquisición e uso de estratexias de autocontrol e relaxación. 
•
  Desenvolvemento da auto-responsabilidade na vida diaria, co coñecemento e uso
  de rutinas. 
•
  Coñecemento do seu ritmo de aprendizaxe e do proceso que segue para aprender. 
•
  Planificación do seu horario de traballo, tendo en conta os tempos dos que
  dispón e as súas preferencias. 
•
  Uso dunha axenda na que anotar as tarefas escolares, os exames, os recados,
  as notas, etc. 
•
  Asegurarse de que conta cos materiais necesarios para o traballo e/ou estudo,
  colaborando entre os compañeiros e compañeiras. 
•
  Adquisición de hábitos de estudo eficaces: buscar un sitio onde se traballe
  cómodo e sen elementos de distracción; practicar a realización de resumos,
  esquemas, mapas conceptuais; etc. 
•
  Adestramento en estratexias para mellorar a memoria, con regras mnemotécnicas
  propias que favorezan o almacenamento e a recuperación da información. 
•
  Adestramento en auto-instrucións. 
•
  Uso de carteis e notas de cores das cousas que soe esquecer. 
•
  Demanda ao profesorado das explicacións necesarias das cousas que non entende. 
•
  Mellora no uso e no coñecemento das distintas ferramentas informáticas e
  audiovisuais en canto facilitadoras da aprendizaxe. 
•
  Uso dun dicionario que conte co alfabeto enteiro nas marxes. | 
Establecer
  liñas metodolóxicas, a nivel de centro e de etapa educativa, que favorezan a
  aprendizaxe do alumnado con estas dificultades. 
•
  Consensuar no centro a elección dos métodos de lectura e de escritura a
  empregar, así como a temporalización das aprendizaxes. 
•
  Potenciar ao máximo a coordinación e transición entre as distintas etapas,
  especialmente o tránsito de educación infantil -por ser onde se inicia a
  prelectura e a preescritura- e os primeiros cursos de educación primaria,
  onde xa se aborda a aprendizaxe da lectura e da escritura propiamente ditas. 
Promover
  plans de formación permanente do profesorado (PFPP) de cara á reflexión sobre
  aspectos metodolóxicos e a incidencia dos mesmos nas dificultades específicas
  da aprendizaxe. 
•
  Fomentar a información e a formación do profesorado sobre estratexias para a
  atención na aula do alumnado con dificultades específicas de 
aprendizaxe. 
•
  Establecer, de xeito claro, as propostas para a atención ao alumnado con
  dislexia e/ou outras dificultades específicas da aprendizaxe. 
•
  Dotar as aulas de medios tecnolóxicos actualizados e fomentar o seu emprego. 
•
  Sensibilizar a toda a comunidade educativa sobre aspectos relacionados coas
  dificultades específicas da aprendizaxe e as respostas educativas posibles. 
•
  Empregar as axendas escolares, sobre todo nos primeiros cursos da ensinanza
  obrigatoria. 
•
  Poñer en marcha un programa de detección temperá das dificultades específicas
  da aprendizaxe. 
•
  Optimizar os recursos humanos do centro para a atención ao alumnado con
  dificultades específicas da aprendizaxe | 
| 
METODOLOXÍA/ORIENTACIÓNS/INTERVENCIÓN EQUIPO DOCENTE | |
| 
a. RESPECTO DA MOTIVACIÓN E DA AUTOESTIMA DO ALUMNO OU DA
  ALUMNA: 
•
  Facerlle saber que coñece as súas
  dificultades, polo que se lle van proporcionar recursos para que no seu
  proceso de aprendizaxe teña as mesmas oportunidades cós seus compañeiros e
  compañeiras. 
•
  Planificar algunha tarefa ou
  actividade na que destaque, proporcionándolle recoñecemento ante os compañeiros
  e compañeiras. Comentar con el ou con ela os recursos que lle van axudando e
  resultando útiles, valorando as melloras que vai tendo e corrixindo os
  posibles erros. 
•
  Non dar os resultados das
  cualificacións en voz alta. 
•
  Facer observacións positivas sobre o
  seu traballo, reforzando aquilo que necesita mellorar. 
b. RESPECTO DA AULA E DAS TAREFAS: 
•
  Colocar ao alumno ou á alumna nun
  lugar no que poida recibir a maior cantidade de información de forma
  correcta así como para que o profesorado poida comprobar que esa información
  lle chega ben e a interpreta de forma adecuada. 
•
  Asegurar que a elección dos
  compañeiros e das compañeiras, cando se organicen traballos en grupo, se
  realice de forma equitativa, de xeito que se contribúa ao desenvolvemento de
  todos eles e elas, tanto desde o punto de vista curricular como social. 
•
  Escribir os puntos clave e as palabras
  novas ao principio da clase, para axudarlle a seguir as explicacións,
  usando unha tipoloxía (sarakanda, arial, etc.) que defina ben cada letra e un
  tamaño (12 ou 14) e un interliñado
  (1,5 ou 2) que facilite a súa lectura. É aconsellable que o fondo do
  texto sexa en cor crema ou pastel suave, pero non en branco, para evitar que
  resulte deslumbrante. 
•
  Utilizar apoios visuais (mapas
  conceptuais, esquemas, organizadores gráficos, …) que lle permitan relacionar
  os conceptos novos coa experiencia previa. 
•
  Proporcionar con antelación o material
  escrito necesario para seguir a clase, tendo en conta a dificultade deste
  alumnado para tomar notas e, ao mesmo tempo, atender as explicacións. 
•
  Verificar que ten todo o material e os apuntamentos necesarios para o estudo. 
•
  No caso de practicar lecturas en voz
  alta, proporcionarllas con suficiente antelación para que as poida preparar, evitando, deste
  xeito, tensións que menoscaben a súa autoestima. 
•
  Asegurarse que entende as tarefas,
  polo que é adecuado dividilas, variar o formato e verificar a súa
  comprensión. Non dubidar en repetirlle e explicarlle as cousas as veces que
  sexa necesario. 
Proporcionar
  instrucións, tanto orais como escritas, claras, concisas e secuenciadas en
  pasos. 
•
  Permitir o uso das tecnoloxías da
  información e da comunicación na aula (calculadoras, gravadoras,
  tabletas, lectores electrónicos, dicionarios, ortografía, texto para os
  programas de voz, audio libros, ...), que poden ser ferramentas moi útiles. 
•
  Corrixir as tarefas de forma
  individualizada co alumno ou coa alumna, valorando os traballos polo seu
  contido e non pola súa forma, e non abusando da cor vermella nas correccións.
  Mellor usar cores non 
“prohibitivas”,
  dar sempre a palabra ou a resposta correcta e evitar tachar os erros
  -preferiblemente rodealos-. 
• Darlle todo o tempo
  que necesite para terminar as súas tarefas. 
• Fomentar o uso de axendas e/ou
  calendarios, comprobando que a información anotada é
  correcta. 
•
  Non limitarlle a súa actividade a tarefas simples, pero si dosificarlle a cantidade de traballo,
  tendo en conta que lle levará máis tempo facelo có esto do alumnado, tanto na
  casa como na clase. O equipo docente coordinará e organizará a cantidade de
  traballo que se lle pode mandar para a casa diariamente. 
•
  Facer observacións positivas sobre o
  seu traballo, sen deixar de sinalarlle aquilo no que necesita mellorar e
  a forma de facelo. 
•
  Na medida do posible, evitar que teña
  que copiar o enunciado dos exercicios, para non consumir o tempo que
  necesita para entendelos e para dar as respostas. 
• Permitirlle o uso do ordenador para
  entregar traballos escritos. 
• Adaptar os libros de lectura ao nivel
  lector do alumno ou da alumna e ás súas preferencias. | |
| 
METODOLOXÍA/ORIENTACIÓNS/INTERVENCIÓN
  FAMILIAS | |
| 
En xeral: 
•
  Axudarlle a que aprenda a organizar o traballo, a que saiba calcular canto
  tempo lle supoñerá realizar as tarefas escolares ou preparar un exame,
  prevendo as pausas para evitar a fatiga excesiva. Recorrer a 
axendas
  visuais das diferentes actividades, tarefas, etc. 
•
  Axudarlle a que sexa capaz de organizar os materiais necesarios para as
  clases diarias e para as actividades extraescolares. 
•
  Utilizar códigos de cores para favorecer a localización das cousas que necesita. 
•
  Axudarlle a xestionar a súa axenda, de forma diaria e semanal. 
•
  Facer xogos de memoria simples, para axudarlle a preparar exames, e regras
  mnemotécnicas, para lembrar regras ortográficas, etc. 
•
  Axudarlle a facer mapas conceptuais para mellorar as súas técnicas de traballo
  intelectual. 
•
  Utilizar recursos informáticos e técnicos adecuados ás súas dificultades. 
b. En educación infantil: 
•
  Aproveitar calquera situación da vida cotiá para espertar a curiosidade dos
  nenos e nenas por todo tipo de texto escrito: literario, funcional e de
  información ou consulta. 
•
  Falar e escoitar ao seu fillo ou filla, utilizando unha linguaxe rica e expresiva. 
•
  Interesarse polo que fixeron na escola. 
•
  Prestar atención ás preguntas dos nenos e nenas sobre a lectura, mesmo antes
  de que empecen a aprender formalmente a ler e a escribir. 
•
  Practicar a lectura en voz alta de contos e outro tipo de textos: libros «ilustrados»
  sobre animais, adiviñas, trabalinguas, xogos de palabras, poesías, etc;
  achegando o seu fillo ou filla aos mundos maravillosos creados pola
  literatura. 
•
  Conectar o que len co que sucede na vida cotiá. 
•
  Cantarlles cancións, lerlles libros de rimas e dicirlles trabalinguas divertidos.
  Estes axudan a que os nenos e nenas se volvan sensibles aos diferentes sons
  que conteñen as palabras. Pódense utilizar monicreques para facer a
  actividade máis atractiva. 
c. En educación primaria: 
•
  Continuar coas suxestións recomendadas para educación infantil. 
•
  Presentar a lectura como unha maneira divertida e emocionante de ocupar o
  tempo libre. 
•
  Deixarlle claro que a familia comprende as súas dificultades, que sempre
  estará ao seu lado para axudarlle, que logrará avances aínda que lle custe
  moito e que poderá contar con axuda específica para iso. 
•
  Valorar os seus progresos na lectura. 
•
  Propiciar un clima agradable e relaxado para a práctica da lectura. 
•
  Suxerir lecturas, non obrigar a ler. 
•
  Ser paciente co ritmo de lectura do seu fillo ou filla. O mellor que pode facer
  este ou esta é ler detidamente cada palabra. Como pai ou nai evitar animarlle
  a adiviñalas. Favorecer o hábito da lectura. A mellor maneira de facelo é
  poñelo en práctica cada día. É recomendable dedicar todos os días un tempo á lectura
  en contextos lúdicos, tales como a lectura compartida ou lectura de contos. 
•
  Practicar xogos diversos que axuden a desenvolver a conciencia fonolóxica
  (dominó de letras, encrucillados, vexo-vexo, palabras encadeadas). 
•
  Traballar en todo momento en colaboración co profesorado. 
•
  Axudarlle a planificar as tarefas longas. 
•
  Realizar actividades para fomentar a comprensión: que lle conte o que leu,
  prediga o que cre que pasará na historia, faga preguntas ou aclare termos,
  etc. 
•
  Servir de modelo e ler. Os nenos e nenas imitan o que ven e valoran o que os
  adultos fan. Ir á biblioteca con frecuencia, onde hai actividades para toda a
  familia (lectura de contos, ordenadores, axuda coas tarefas e outros eventos
  para o goce de toda a familia). 
•
  Dar apoio emocional e social: aumentar a súa autoestima reforzando os seus
  éxitos e os seus logros, recoñecendo o seu esforzo. 
•
  Axudarlle a distribuír as tarefas escolares de acordo a un plan de traballo,
  plasmándoo de forma visual. 
•
  Na casa, poñer os libros ao alcance dos seus fillos e fillas, de forma que
  poidan ler unha e outra vez os que lles gusten (non é sempre necesario
  comprar libros, poden ser de préstamo ou intercambiados con familiares e
  amizades). 
•
  Converter a lectura nunha actividade de cada día. 
•
  Falarlles durante as comidas e noutros tempos en que a familia estea xunta.
  Os nenos e as nenas aprenden mellor as palabras cando as oen frecuentemente. 
•
  Aproveitar toda oportunidade para presentarlle palabras novas e interesantes. 
•
  Preguntar ao profesorado de que forma se lles pode axudar. | |
| 
AVALIACIÓN CURRICULAR 
SEMPRE
  desde os principios de AVALIACIÓN CONTINUA, GLOBAL E FORMATIVA 
RECOMENDACIÓNS:
  Extraordinario coidado do desenvolvemento psicolóxico, do terreo emocional.
  E para iso o alumno ou a alumna ten que saber, ten que experimentar que o
  profesorado coñece e comprende a súa realidade, que lle vai axudar en todo o
  que precise, que lle vai a conceder todo o tempo necesario, que vai permitir que
  manifeste a súa competencia da forma que mellor lle resulte, pero que tamén
  lle vai esixir esforzo e rendemento acorde ao seu potencial. | 
| 
Asegurarse
  de que entenden o que se lles demanda. E para iso hai que explicarlles,
  verbalmente ou polo medio que mellor se adapte, as tarefas que se propoñen. E
  explicárllelas tantas veces como sexan necesarias. 
Este
  proceso é independente de que saiban a resposta ao que se lles demanda.
  Primeiro hai que asegurarse de que comprenden o que se lles pide. 
•
  Na medida do posible, usar a
  avaliación oral en lugar da escrita, pois o traslado da información,
  tanto na escritura como nas operacións, posiblemente non reflicta as súas
  competencias. Se este alumnado é máis competente na comunicación verbal non
  debe haber ningún problema en que sexa ese medio o usado na maioría dos
  procesos de avaliación dos seus coñecementos, da súa competencia curricular. 
Cando
  se use a forma escrita para avaliar, evitar preguntas que requiran unha
  resposta moi elaborada. Mellor optar
  por preguntas de SI/NON, de VERDADEIRO/FALSO, de PASO A PASO, de RESPOSTA
  CURTA, etc., e non penalizar os posibles erros ortográficos ou ser
  tolerantes con eles. Igualmente,
  débeselles permitir que expliquen oralmente o que escribiron ou querían
  escribir. 
•
  Facilitarlles, con suficiente antelación, toda a información necesaria sobre o
  modelo de exame, a súa estrutura, a forma de complementalo, etc. 
•
  En sesións de traballo colaborativo, usar a avaliación grupal como recurso,
  onde afloran as fortalezas de cada quen. 
•
  Darlles todo o tempo que necesiten
  para rematar tarefas e, de ser o caso, dosificárllelas, repatírllelas no
  tempo. Tamén é conveniente adecuar o
  formato (tipoloxía -sarakanda, arial, etc.- que defina ben cada letra,
  tamaño -12 ou 14- e interliñado -1,5 ou 2-) e resaltar as palabras clave (utilizando negriñas en lugar de
  subliñados e de cursivas), de xeito que facilite a súa lectura e comprensión. 
•
  Evitar que teñan que copiar as
  preguntas dun exame, dárllelas impresas e en “monodoses” (cada pregunta,
  cada operación a realizar debe diferenciarse do conxunto ou da globalidade da
  actividade). O mesmo, sempre que sexa posible, nas tarefas do día a día. 
•
  Evitar as dobres negacións na formulación das preguntas. 
•
  Corrixirlles e comentarlles persoalmente as súas producións, as súas elaboracións,
  usando todo tipo de exemplos e de forma reiterada. 
•
  Permitirlles o uso das tecnoloxías da información e da comunicación en todas
  as tarefas posibles, especialmente como apoio ás súas dificultades na
  escritura e no cálculo. Táboas de multiplicar, calculadoras, táboas periódicas,
  etc. deben estar ao dispor do alumnado en todo tipo de probas de avaliación. 
•
  Evitar as connotacións negativas nas correccións das súas tarefas, explicándolles
  o que debían contestar e como podían facelo. 
•
  Axustar a cantidade de tarefas ao que se pretende comprobar, medir, avaliar.
  Non se trata de simplificar as tarefas senón de axustar a cantidade e o
  medio, e ser coherentes na progresividade da complexidade ou dificultade. 
•
  Manterlles o mesmo nivel de esixencia
  có resto do alumnado. O que deben ser distintos
  son os procedementos, os tempos, etc. Permitirlles o uso de esquemas, de
  gráficos e de todo aquilo que facilite a súa comprensión. 
•
  Axudarlles a revisar todas as
  respostas nas probas ou tarefas escritas. 
•
  Distribuír adecuadamente as probas
  específicas de avaliación, con suficiente antelación e evitando a
  coincidencia de varias no mesmo día. 
•
  Valorar, de forma relevante, o
  traballo do día a día, o esforzo, a actitude, etc. Considerar o conxunto do proceso, non só o resultado. | 
| 
SEGUIMENTO  DA
  INTERVENCIÓN | 
| 
-A nivel de alumnado.  
-A nivel de equipo docente.  
-A nivel do departamento de orientación.  
-A nivel da familia. | 
| 
RECURSOS TIC | 
| 
         a. Dispositivos: 
Escáner
  portátil, que permite converter documentos de texto en documentos editables
  e, ao mesmo tempo, pode traducilos e, incluso, reproducilos en audio. 
•
  Libro electrónico, nos que se pode modificar o espaciado, o formato de letra
  e, nalgúns casos, converter o texto a voz. 
•
  Portátil ou tablet con corrector ortográfico, gravadora de voz, formato de
  texto, etc. 
•
  Calculadora, moi útil para asegurar a correcta realización das operación unha
  vez que se domina a súa mecánica. 
b. Programas ou aplicacións que facilitan: 
•
  Modificar formatos, corrixir automaticamente, etc. 
•
  Converter textos a voz e voz a texto. 
•
  Elaborar mapas conceptuais. 
•
  Mellorar a velocidade lectora. 
•
  Incrementar o vocabulario. 
•
  Mellorar a ortografía. 
c. Outros recursos: 
•
  Páxinas web do Ministerio de Educación e Formación Profesional e das
  consellerías de educación das distintas comunidades autónomas. 
•
  Xogos educativos. 
•
  Webs de asociacións de dislexia (exemplos: https://agadix.es, http://
  plataformadislexia.org, etc.) 
•
  Webs de departamentos de orientación de centros educativos (exemplos:
  orientacionandujar, PTsansuena, etc.).Páxinas web que permiten descargar
  distintas fontes para facilitar a Lectura 
  (exemplos: https://opendyslexic.org, https://www.dafont.com/es/). | 
 











