Páginas

miércoles, 21 de febrero de 2018

APRENDENDO A PENSAR CON ORGANIZADORES GRÁFICOS


Aos nenos e ás nenas debemos ofrecerlles estratexias para que poidan aprender a pensar. As rutas e destrezas de pensamento son primordiais para que poñan en acción diferentes modelos de pensamento: deliberativo, analóxico, analítico, créativo,... 
Amais as técnicas para ensinar e aprender a pensar (Escamilla 2017) como poden ser :
Análise asociativa, roda lóxica, CTF (considero todos os factores), CeR  (consecuencias e resultados), Círculo Intelixente, remuiños de ideasentrevistas, VET (Viaxes no espazo e no tempo), etc. favorecen o razonamento verbal, a atención, a concentración, o razonamento analítico,...
Dende o Dto. de Orientación estamos a promover a integración de ensinar e aprender a pensar como unha ferramenta para unha metodoloxía máis activa, máis creativa, máis integral, máis inclusiva,... Debemos focalizar a nosa atención na mediación das aprendizaxes para que os nenos e as nenas poidan ter un papel activo na construccións desas aprendizaxes e non só na presentación de contidos. Deben construír aprendizaxes para que poidan transferilos á súa vida cotiá. debemos promover secuencia sdidácticas nas que o alumnado aprenda de forma eficaz, ordenada, autónoma, ... Lembremos que facer nenos e nenas competentes supón que as aprendizaxes sean un camiño de ida e volta: da escola á familia e á sociedade e da familia á escola.
Aprender a  pensar supón tamén incrementar a nosa autoestima, a nosa intelixencia, o esforzo e perseverancia,...
Iniciamos este camiño a través dos contos. En grupos cooperativos pensamos sobre cal será o título e porqué o saben, que significa e para que serve unha editorial, como distinguir a persoa escritora da ilustradora, cal é a formula inicial ou palabras iniciais do libro, que personaxes aparecen, onde acontece a historia, cal é o problema ou a trama, cando acontece, como foi o desenlace, cales son as fórmulas finais ou verbas finais, cales son ás palabras que máis gustaron,  como podería ser outro final,...

Co alumnado de E. Infantil estamos a desenvolver rutas de pensamento cos contos. Aí van unhas mostras: